121211

Varit i k-krona sedan klockan 13 idag, har nämligen varit på brandövning på det andra First hotellet, där vi ska jobba över julen. Det är mycketmycketmycket större än lilla JA. När jag kom till Statt så sa vaktmästaren ''är du nervös inför att jobba här i jul?''
jag svarade -nej, varför skulle jag vara det?

Nu såhär efter rundturen är jag nervös!! :o

Han beskrev skillnaden på hotellen såhär
- om du tänker dig ett fyra våningshus med en liten liten lekstuga på gården, då är JA lekstugan! haha, känns ju stabilt, hoppas fan inte brandlarmet går!! Kommer springa vilse innan jag hinner se vart det brinner....

Vår vaktmästare är så rolig med. Han har så roliga sätt att säga saker på. Typ när han skulle förklara vart all viktig info och nycklar till brandmännen fanns
- Ja du kanske har ramlat och slagit ihjäl dig i trappan när brandmännen hunnit hit och då måste de ändå kunna hitta all viktig info och få tag i nycklarna!
Eller
- Om du är någonstans tex på bio så ska du inte försöka springa ut samma väg du kom in utan leta efter nödutgången, då kommer du antagligen rätt ut på gatan. Sen kan du ta en taxi och ringa SJ och berätta vilken skitfilm de visade!
Eller
- Brinner hela hotellet och du inte får tag i varken hotellchefen eller mig, ska du ringa detta nödnummret till norge. Men ringer du det ska det vara riktig rocken roll här, dom ska typ hålla på att bära ut lik vid det lagret!

HAHA, på det sättet förklarade han ALLT, haha kunde knappt hålla mig för skratt. Grejen är att han gör det och så ser han helt allvarlig ut, så man vet knappt om man vågar skratta x)

Nu jobbar jag till 22.30 och imon är jag ledig och ska träffa världensbästa Majsan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0